Praca nauczyciela w przedszkolu wymaga nie tylko wykształcenia i nieustannego szkolenia, ale także pedagogicznej intuicji i niewyczerpanego źródła miłości i cierpliwości.
Dlatego nasze nauczycielki to wykwalifikowani pedagodzy przedszkolni, pełni pasji i entuzjazmu, wiedzący jak pracować nad rozwojem dzieci. Przedszkole współpracuje z pedagogiem szkolnym.
grupa 3, 4 latków (Pszczółki)
Justyna Mróz (wychowawca)
Monika Wołyniec (wychowawca)
grupa 4, 5 latków (Biedronki)
Grażyna Rogowska (wychowawca)
Skrocka Małgorzata (wychowawca)
Beata Faszczewska Kuźma (n-l wspomagający)
grupa 5 latków (Motylki)
Agnieszka Jankowska - (wychowawca)
Paulina Radywoniuk (wychowawca)
RAMOWY ROZKŁAD DNIA w grupie 3 latków (Pszczółki)
6.30 – 7:45
Schodzenie się dzieci w sali, zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci. Praca indywidualna z dzieckiem. Zajęcia dodatkowe. Prace porządkowe w sali.
7.30-7.45 Religia -poniedziałek, wtorek.
7:45 - 8.00
Zabawy ruchowe integrujące całą grupę, gimnastyka poranna.
8.00 – 8.15
Czynności higieniczne, przygotowanie do posiłku.
8.15 – 8.45
Śniadanie, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami.
8.45 – 9.10
Zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego. Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych. Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą.
9.10 - 10.00
Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci w sali lub w ogrodzie.
10.00 - 10.15
Zabiegi higieniczne w łazience, przygotowanie do obiadu- zupa.
10.15 – 10.45
Zupa
10.45 - 11.00
Zabiegi higieniczne w łazience, czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności.
11.00 - 12.00
Pobyt na świeżym powietrzu. Zabawy dowolne i organizowane przez nauczyciela, rozmowy indywidualne, prace porządkowe, zabawy na sprzęcie terenowym, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki, zabawy ruchowe organizowane z całą grupą, dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku. Zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego.
11.50-12.05
Zajęcia z języka angielskiego- poniedziałek
11:35-11:50
Zajęcia z języka angielskiego- środa
12.00 - 12.15
Czynności samoobsługowe w szatni, zabiegi higieniczne w łazience, przygotowanie do obiadu.
12.15 - 12.45
Obiad, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami.
12.45 – 13.00
Czynności samoobsługowe - przygotowanie do leżakowania.
13.00 - 14.30
Leżakowanie: słuchanie muzyki relaksacyjnej i literatury dziecięcej.
14.30 - 15.00
Czynności samoobsługowe, czynności higieniczne, przygotowanie do podwieczorku.
15.00 – 15.15
Podwieczorek, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku.
15.15 - 17.00
Organizowanie różnorodnych zabaw, jako stymulatora rozwijania aktywności dziecka w sali lub na powietrzu. Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań. Praca indywidualna oraz dydaktyczno – wyrównawcza w sali lub w ogrodzie. Praca indywidualna, zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci w sali lub w ogrodzie. Rozchodzenie się dzieci.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA w grupie 3-4 latków (Biedronki)
6.30 – 7:45
Schodzenie się dzieci w sali, zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci. Praca indywidualna z dzieckiem. Zajęcia dodatkowe. Prace porządkowe w sali.
7.30-7.45 Religia -środa, piątek
7:45 - 8.00
Zabawy ruchowe integrujące całą grupę, gimnastyka poranna.
8.00 – 8.15
Czynności higieniczne, przygotowanie do posiłku.
8.15 – 8.45
Śniadanie, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami.
8.45 – 9.15
Zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego. Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych. Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą.
9.15 - 10.00
Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci w sali lub w ogrodzie.
10.00 - 10.15
Zabiegi higieniczne w łazience, przygotowanie do obiadu- zupa.
10.15 – 10.45
Zupa
10.45 - 11.00
Zabiegi higieniczne w łazience, czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności.
11.00 - 12.00
Pobyt na świeżym powietrzu. Zabawy dowolne i organizowane przez nauczyciela, rozmowy indywidualne, prace porządkowe, zabawy na sprzęcie terenowym, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki, zabawy ruchowe organizowane z całą grupą, dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku. Zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego.
11:35-11:50
Zajęcia z języka angielskiego- poniedziałek
11.50-12.05
Zajęcia z języka angielskiego- środa
12.00 - 12.15
Czynności samoobsługowe w szatni, zabiegi higieniczne w łazience, przygotowanie do obiadu.
12.15 - 12.45
Obiad, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami.
12.45 – 13.00
Czynności samoobsługowe - przygotowanie do leżakowania.
13.00 - 14.30
Leżakowanie: słuchanie muzyki relaksacyjnej i literatury dziecięcej.
14.30 - 15.00
Czynności samoobsługowe, czynności higieniczne, przygotowanie do podwieczorku.
15.00 – 15.15
Podwieczorek, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku.
15.15 - 17.00
Organizowanie różnorodnych zabaw, jako stymulatora rozwijania aktywności dziecka w sali lub na powietrzu. Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań. Praca indywidualna oraz dydaktyczno – wyrównawcza w sali lub w ogrodzie. Praca indywidualna, zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci w sali lub w ogrodzie. Rozchodzenie się dzieci.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA w grupie 5 latków (Motylki)
6.30 - 7.45
Schodzenie się dzieci w sali, zabawy indywidualne. Aranżowanie otwartych sytuacji wychowawczo-dydaktycznych, pozostawienie dzieciom możliwości wyboru i inicjatywy. Inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej. Praca indywidualna oraz dydaktyczno wyrównawcza w sali lub w ogrodzie. Praca z dzieckiem zdolnym. Porządkowanie sali.
7.45 - 8.00
Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe integrujące całą grupę
8.00 - 8.15
Czynności higieniczne, przygotowanie do posiłku.
8.15 - 8.45
Śniadanie, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami.
8.45 - 9.30
Zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego z całą grupą. Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych. Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą.
9.30 - 10.00
Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci w sali lub w ogrodzie.
10.00 - 10.15
Zabiegi higieniczne w łazience, przygotowanie do obiadu (zupa)
10.15 - 10.40
Zupa.
10.40 - 10.55
Zabiegi higieniczne w łazience, czynności samoobsługowe w szatni.
10.55 - 11.50
Pobyt na powietrzu. Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielki w małych grupach, rozmowy indywidualne, prace porządkowe, zabawy na sprzęcie terenowym, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki, zabawy ruchowe organizowane z całą grupą, dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku; Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola. Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej. Tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej.
11.30-12.00
Zajęcia z języka angielskiego- czwartek, piątek
11.50 - 12.00
Czynności samoobsługowe w szatni, zabiegi higieniczne w łazience, przygotowanie do obiadu.
12.00 - 12.30
Obiad, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami.
12.30 - 13.00
Kształtowanie zachowań prozdrowotnych - zapewnienie dzieciom różnych form relaksu w sali umożliwiające odpoczynek po posiłku- słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej.
13.00 - 14.00
Zabawy o nieznacznej aktywności umożliwiających wyciszenie- gry, puzzle zabawy stolikowe. Realizacja pomysłów dzieci. Powtarzanie wprowadzonego materiału, kontynuacja zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego z całą grupą, praca wyrównawcza, zabawy integrujące grupę, prace porządkowe, zabawy na sprzęcie terenowym, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki, zabawy ruchowe organizowane z całą grupą, dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku, realizacja programów własnych i innowacji.
13.00-13.30
religia (poniedziałek, środa)
14.00 - 14.30
Prace porządkowe w sali, przygotowanie do podwieczorku, czynności higieniczno-sanitarne.
14.30 - 14.50
Podwieczorek.
14.50 - 17.00
Organizowanie różnorodnych zabaw, jako stymulatora rozwijania aktywności dziecka w sali lub na powietrzu. Praca indywidualna oraz dydaktyczno – wyrównawcza w sali lub w ogrodzie. Praca z dzieckiem zdolnym. Rozchodzenie się dzieci.